လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားအား ႀကိဳဆိုပါတယ္
ဦးသန္းေရႊနဲ ့ သူ ့မိသားစုကို လုပ္ႀကံၾကရမည္..
တိုင္းျပည္ကို ဦးသန္းေရႊႏွင့္ သူ ့မိသားစု အပိုင္စီးထားသည္..
ဦးသန္းေရႊဟာ သူရဲ ့ လုပ္ရပ္ေတြ ပိုမိုပီျပင္လာသည့္အျပင္ သား သံုုးသား စီမံကိန္းသည္လည္း ေပၚေပါက္လာပါၿပီ.. တပ္မေတာ္ရဲ ့ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ၿပီး ေသခါနီးအထိ တပ္မေတာ္ကို ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တာ၀န္လႊဲမေပးေသးျခင္း.. ျပည္သူ ့အာဏာကို ျပည္သူ ့လက္ထဲ မလႊဲေပးျခင္း.. ျမန္မာႏုိင္ငံသူႏိုင္ငံသား အမ်ားအျပား ကိုးကြယ္လွ်က္ရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာအား အျမစ္ျပတ္ေခ်မွဳန္းျခင္း.. ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ၾကား ညွိႏွိဳင္းမရေအာင္ ေသြးခြဲရန္တိုက္ေပးေနျခင္း မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ယေန ့ သူ၏ လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရေတာ့မည့္အခ်ိန္တြင္ က်န္ရွိေနေသးသည့္ သက္တမ္းအတြက္ အာဏာကိုဖက္ၿပီး ေသႏိုင္ဖို ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ကို ထပ္မံခင္းက်င္းလာေနၿပီျဖစ္ပါသည္.. ထို ့ေၾကာင့္ ဥပေဒအရ တရား၀င္စစ္မွန္မွဳမရွိေသာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာမွဳမ်ားသည္ ကိုယ္ကိုတိုင္ ဥပေဒကိုခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္.. တပ္မေတာ္သားမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို မွားသည္ မွန္သည္ ေတြးေနျခင္းထက္ မိမိတို ့ရဲ ့ တပ္မေတာ္၏ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ထားသူ အျဖစ္ေသခ်ာျမင္တတ္ပါက တပ္မေတာ္အေပၚ သစၥာေစာင့္သိျခင္း တပ္မေတာ္၏ အသက္ျဖစ္သည့္ တပ္မေတာ္ဥပေဒမ်ားကို ကာကြယ္ျခင္းမည္ ပါလိမ့္မည္...

Wednesday, June 27, 2007

သတိထားမွဳ ေလ့က်င့္ခန္း ၁ (သို ့) ကြန္ယက္အား ခ်ိဳးဖ်က္ျခင္း ၁..


ေရွးဦးစြာ မိမိတို ့သည္ မွတ္စု စာအုပ္တအုပ္ႏွင့္ ေဘာပင္ အၿမဲေဆာင္ထားရေပမည္... မိမိတို ့၏ အလုပ္ သို ့ေသာ္လည္းေကာင္း... တေနရာရာသို ့ သြားျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း... ေလ့က်င့္ရန္ တမင္သြးေရာက္ ျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း သြားလာၾကပါလိမ့္မည္..ထိုသို ့သြားလာရာတြင္ အလြယ္ဆံုးႏွင့္ အေျခခံ အက်ဆံုး ေလ့က်င့္မွဳမ်ိဳး ျပဳလုပ္ႏုိင္ေပမည္.. ဤတြင္ ဘစ္စကား (သိဳ ့) ရထားျဖင့္ သြားလာၾကပါသည္..ထိုေလ ့က်င့္ခန္းနဲ ့ ပက္သက္၍ အပိုအလုပ္ဟု လည္းထင္ေကာင္း ထင္ႏုိင္ပါသညိ..သို ့ေသာ္ ဒီလို အေလ့အက်င့္ မ်ားမ်ားလုပ္မွ အေလ့အထ တခုျဖစ္လာပါမည္... ထို ့ေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ပံုစံအား ေဖာ္ျပလိုပါသည္... ခရီးစတင္သြားလာရာမွ စတင္ကာ ဘူတာ (သို ့) မွတ္တုိင္မ်ားကို မလြတ္ေစပဲ မွတ္သားရပါမည္.. ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ခရီးသြားသြား မွတ္သားေနရပါမည္.. မွတ္ၿပီးသားမ်ားကိုလည္း ျဖည္းျဖည္းက်က္မွတ္ေနရပါမည္...ထိုေနရာတြငိ ျဖစ္ရပ္မွန္ေလးတခု ေျပာျပပါမည္...ထိုမွသာ က်ေနာ္၏ ဆိုလိုရင္းကို သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္... တခါက ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားကို စတင္ခဲ့ၿပီး လူေတာ္မ်ား သီးသန္ ့ေရႊးႏုိင္ရန္ တပ္မေတာ္ အတြင္းမွ တပ္ႀကပ္ ၂ရစ္ တခ်ိဳ ့ကို ေခၚေစပါသည္...ထို သူမ်ားသည္ စာေမးပြဲေျဖဆိုၿပီးေအာင္ျမင္သူ နည္းနည္းသာလ်င္ စစ္ေထာက္သို ့ေရာက္ရွိပါသည္... ထိုသို ့ျဖင့္ ေရာက္ရွိလာေသာ စစ္ေထာက္ ၅ ေယာက္၏ ႀကံဳေတြ ့ရပံုေလးမ်ားျဖစ္ပါသည္... သူတို ့ စစ္ေထာကိသို ့ ေျပငိးေရႊ ့လာေသာေန ့မွာပင္ ဗိုလ္မွဴးတဦးနဲ ့သြားေရာက္ေတြ ့ရပါသည္... နားပင္မနားရေသးပါ...ထိုဗိုလ္မွဴးထံသို ့ေရာက္ရွိသြားခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္မွဴးသည္ အလုပ္ရူပ္လ်က္ရွိေနၿပီး..ေရွ ့ခံုေပၚတြငိ ပိုက္ဆံ ၁၀ က်ပ္ ခံုေပၚတင္ထားပါသည္..ဗိုလ္မွဴးဆိုသူက ထိုပိုက္ဆံကို တေယာက္ ၂ က်ပ္စီယူရန္ႏွင့္ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆံုး ဘက္စကား သြားစီးၾကရန္ ေျပာပါသည္...ထိုစဥ္က ဂိတ္စ ဂိတ္ဆံုး ၁ က်ပ္ပါ... အသြားအျပန္ဆိုေတာ့ တေယာက္ ၂ က်ပ္ပါ... ဒီေတာ့ အားလံုးကလည္း ရန္ကုန္သား တေယာက္မွ မပါ... ဘက္စကားလည္း မစီးဘူး...ေတာသား ၿမိဳ ့တတ္တာထက္ဆိုးပါတယ္.. တာ၀န္ဆိုတာႀကီးက အပိုပါလာလို ့ပါ.. ဒီလိုနဲ ့ ေမးစမ္းသြားလာၿပီး ကားဂိတ္တခုေရာက္ေတာ့ တေယာက္တစီး စီ စိးႀကပါတယ္... ကားေတြကလည္း ေရွ ့ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ဆိုသလို ထြက္ၾကတာပါ... ဒီလိုနဲ ့ စီးၾကရင္း မွတ္တုိင္ အမည္ေတြ စာရြက္မွာ မွတ္ၾကတာေပါ့... တခါတေလ မၾကားလိုက္ရလို ့ ေဘးနားကလူကို ေမးရနဲ ့ မွတ္ၾကပါတယ္..ဒီလိုနဲ ့ ျပန္လာၾကပါတယ္... ဗိုလ္မွဴးဆီကို သြားျပပါတယ္.. ဗိုလ္မွဴးက မၾကည့္ပါဘူး...ဆြဲၿဖဲပစ္လိုက္ပါတယ္...ေနာက္တေခါက္ ျပန္သြားခိုင္းတယ္...ဒီလိုနဲ ့ အဲဒီေန ့က ၃ ေခါက္ျပန္သြားရပါတယ္... ဒီေနရာမွာ စေျပာပါ့မယ္ ...ဘာေၾကာင့္ဆိုတာကို ...ေထာက္လွမ္းေရးတဦး လုပ္မည့္သူတေယာက္ဟာ သူမ်ားထက္ အျမင္ပိုက်ယ္ရပါမယ္... ဒီအတြက္ မွတ္တုိင္ေတြ မွတ္ခိုင္းလို ့ မွတ္တိုင္မွတ္ၿပီး ျပန္လာတာ မျဖစ္ရပါဘူး... ဒီမွတ္တိုင္ေတြကို မွတ္သားေနရင္း သမရုိးက်ထူးျခားျဖစ္စဥ္ေတြကို မွတ္သားရပါတယ္... မွတ္သားရာမွာ အင္ေပါ့တန္ ့ပီတီ လို ့သံုးတဲ ့ အခ်ိန္ေနရာ မွတ္သားဖို ့ အေရးႀကီးပါတယ္... စထြက္ခ်ိန္ ပထမ မွတ္တိုင္ေရာက္ခ်ိန္..ေရာက္သြားတဲ့ အခါမွာ ခန္ ့မွန္းေျခ ဘယ္ေလာက္ဆငိးတယ္..ဘယ္ေလာက္တတ္လာတယ္..ဘယ္မွတ္တုိငိက လူမ်ားတယ္ ဆိုတာေတြပါ အဆငိ့ဆင့္ တိုးမွတ္လာရပါတယ္...သမရိုးက် ထူးျခားခ်က္မ်ားကို လည္းမွတ္ရပါတယ္.. ဘယ္နားမွာ လမ္းဆံု ရွိေနတယ္.. ဘယ္နားမွာ ထင္ရွားတဲ့ ေနရာေတြ ွရွိေနတယ္ ဆိုတာေတြပါ မွတ္သားၾကရပါတယ္...ဒီလို မွတ္သားလာၿပီး ဗိုလ္မွဴးဆီျပန္သြားတဲ့ အခါမွာ ထပ္ၿဖဲ ဦးမလို ့ပါပဲ... ဒါေပမယ့္ မိုးလဲ ခ်ဳပ္ေနလို ့ မၿဖဲေတာ့ပဲ ျပန္ျပင္ခိုင္းတာပဲ လုပ္ပါတယ္.. ဘာလဲ ဆိုေတာ့ ေထာက္လွမ္းေရး တေယာက္ကို သူ ့အထက္ကလူက ေမးလိုက္တဲ့ အခါမွာ ႀကိဳသိေနဖို ့နဲ ့ တင္ျပရာတြင္ေတာ့ လိုရင္းကိုပဲ တင္ဖို ့ ..တင္ရာတြင္လည္း အစီ၇င္ခံစာ တခုပံုစံ ျဖစ္သည္ထိ ျပန္ေရးက်င့္ရပါတယ္... အေခ်ာေရးႏုိင္ေအာင္ ၿဖဲစုတ္ခံရတဲ့ စာ ၁၀ ႀကိိမ္ထက္မနည္းပါဘူး... ဒီလို နဲ့ ၁ လ အၾကာမွာ ၇န္ကုန္တၿမိဳ ့လံုးကို မသိတဲ့ ေနရာမရွိေလာက္ေအာင္ ေတာသားမ်ား ၿမိဳ ့ကိုသိမ္းလိုက္သလို ရန္ကုန္မွာ ေမြးၿပီး ရန္ကုန္မွာ ေသတဲ့ လူေတြထက္ ပိုအျမင္က်ယ္သြားပါတယ္... ယေန ့ထိ က်ေနာ္တုိ ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရေရရာရာ ကားလိုင္းေတြ ကို မသိပါဘူး... ကိုယ္စီးေနၾကေတာင္ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆံုးမစီးမိၾကပါဘူး... ဘယ္ကားလိုင္းမွာ ဘာမွတ္တုိငိေတြ ရွိတယ္လို ့ က်ေနာ္တို ့ အျပည့့္အစံု မသိၾကပါဘူး... ဒါေၾကာင့္လည္း စစ္ေထာက္မ်ား ကြန္ယက္ျဖန္ ့ေတာ့ က်ေနာ္တို ့မွာ စစ္ေထာက္ေတြ မေကာင္းဘူး ေျပာရုံကလြဲလို ့ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး... သူမ်ားမေကာင္းမွန္းသိရင္ မေကာင္းတဲ ့ သူထက္ ေတာ္ေအာင္ မလုပ္ပဲ ေလကုန္ခံခဲ့ၾကလို ့ ႏွစ္ေတြလည္း ၾကာရွည္ခဲ့ပါတယ္.. က်ေနာ္တို ့ ႏိုင္ငံသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အက်င့္တခု ရွိပါတယ္... က်ေနာ့္အထင္ပါ... အမ်ားနဲ ့ စကားတေျပာေျပာနဲ ့ လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ လာထားပဲ... ၁ ေယာက္ထဲ လူမသိ သူမသိ လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ သြားတာပဲ..က်ေနာ္က ဗုဒၵဘာသာ ဆိုေတာ့ ဗုဒၶကို ခ်ီးမြန္းထားတဲ့ အေၾကာင္းရာေလးပါ...ဆိတ္ကြယ္ရာ အ၇ပ္၌ပင္ မေကာင္းမွဳကို ျပဳေတာ္ မမူေသာ ျမတ္စြာဘုရား..တဲ ့...က်ေနာ္တို က်ေတာ့ လူေရွ ့မွာေတာ့ အင္း အင္း ပဲ..ေနာက္ေတာ့လဲ ဘယ္သူမွ သိတာမဟုတ္ပါဘူး.. ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေတြလည္း ေဖ်ာက္ရပါမယ္..ေထာက္လွမ္းေရးပညာထဲမွာ အဲဒါနဲ ့ ပက္သက္ၿပီးလဲပါပါတယ္.. က်ေနာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ဘက္စကား စီးမွတ္တယ္ဆိုတာ ေထာက္လွမ္းေရး ပညာသင္ဖို ့ ရွိသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြမ်ားစြာထဲကမွ ေသးေသးေလး တခ်က္ပါ... ျဖစ္ႏုိင္မယ္ ဆိုရင္ အပန္းမႀကီးဘူးဆိုရင္ ေလ့က်င့္ေစခ်င္တယ္... ဒါေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ လံုၿခံဳမွဳေပးႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္လို ့ ေတြးထင္မိပါေၾကာင္း...

1 comment:

ကလူသစ္ said...

စိတ္၀င္စားစရာပဲ ကသင္႔၊ ဆက္ေရးပါဦး။
ေစာင္႔ၾကည္႔ရမဲ႔ အိမ္မဟုတ္ပဲ မိတ္ေဆြရဲ႕အိမ္လာလည္ရင္းေတာင္ ပစၥည္းေနရာအေျပာင္းအလဲ၊ အထားအသိုအေျပာင္းအလဲကိုေတာင္ သတိထားမိတဲ႔ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား ၾကံဳဖူးပါရဲ႔။
ဒါေတာင္ အိမ္ကို ခဏခဏလာတာမဟုတ္ဘူးဗ်။

ကလူသစ္